.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایمنی جاده‌های مازندران ارتقاء یافت
یک هزار و ۴۰۰ عدد تابلوی اخطاری، انتظامی و علائم در محور‌های مازندران با هدف ارتقای ایمنی نصب شد.

به گزارش شمال نیوز، محسن یمینی گفت:یک هزار و ۴۰۰ عدد تابلوی اخطاری، انتظامی و علائم در سه ماهه اول امسال با هدف ارتقای ایمنی جاده‌ها در محور‌های مواصلاتی مازندران نصب شد.

او می‌گوید: علائم از نظر استقرار و جانمایی بر دو نوع افقی از قبیل چشم گربه‌ای، خط کشی، هاشور‌ها و عمودی از قبیل تابلو‌های اطلاعاتی، اخباری، انتظامی بوده که به عنوان زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند.

یمینی به نقش علائم در ایمنی محور‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجا که تهیه علائم از محل اعتبارات ملی بوده بنابراین حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب که همانا یکی از وظایف ذاتی همه آحاد ملت بوده و همینطور سبب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر راهداران در نگهداری از راه‌ها می‌شود.

او می‌گوید: بازنگری وضعیت موجود علائم، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلو‌های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محور‌ها، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه گیری، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام می‌باشد.

یمینی هزینه تصادفات جاده‌ای را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در اولویت‌بندی پروژه‌های ایمن‌سازی و اقدامات اصلاحی نقاط تصادف‌خیز مطرح کرد.

او می‌گوید: تصادفات جاده‌ای بـه دلیل خسارات وارده به وسایل نقلیه، محمولات، جـاده، علائـم، ابنیـه فنـی وکشـته و مجروح شدن افراد، هزینه‌هایی را به اجتماع تحمیل می‌کند که محاسبه میزان ایـن هزینه‌ها برای کاربرد آن در تجزیه و تحلیل نظام‌مند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایمن‌سازی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته یمینی به منظور بررسی و اولویت‌بندی اصـلاح نقاط تصادف‌خیز، باید بتوان به طور میانگین به هر تصادف جاده‌ای بر مبنای شدت آن، هزینه‌های معین اختصاص داد تا این هزینه با میزان سرمایه‌گذاری که برای اصلاح نقطه انجام می‌شود.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.